Kämpig dag

Kämpig dag



Oj, oj vilken dag.. Först fick jag åka till bilverkstan och lämna bilen, det gick bra. Vi har en snäll granne som skjutsade oss till jobbet efteråt (och hon såg mig för övrigt i igelkott's dräkten och skrattar säkert fortfarande..). Sen var det whippet-dag på jobbet! Nu sa jag bestämt ifrån att jag skulle bli tvångsplacerad i buren när de var där (jag kissade ner buren och slapp den sen av praktiska skäl..) Och sen har jag studsat, ålat, bitit i svansar och blivit uppläxad HELA dagen!! Helt slut! Matte tänkte vi skulle träna att "stå fint" när vi kom hem, men jag tog min kvällsmat & direkt i säng.. Stå fint kan hon ju göra själv om hon vill, jag ligger i alla fall väldigt fint när jag sover.

Oh, och mitt i all röra idag skulle jag vägas. Det är avmaskning på mattes "to-do-list" och då behöver man vikt. Jag hade vuxit ur brev vågen och vi fick nu leta upp en annan våg på jobbet för tyngre saker, 2.350 gram vägde jag!?! Hummm, matte säger att jag snart ser ut som en köttbulle med ben...!?

Som avslutning på dagen skulle vi då promenera hem. Det orkade jag faktiskt INTE, så jag åkte innanför mattes jacka (så då såg ingen igelkottsdräkten).

Lång dag utan sömn, äntligen hemma igen!!

// Nova-igelkott-Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback