Kennelhosta och släktforskning

Igår började jag hosta, så där intensivt så det låter som jag håller på att kvävas.. Ibland måste jag kräkas lite, mot min vilja. Försöker snabbt äta upp min mat igen, men det fungerar bara när inte matte är i närheten. Annars är tempen lite lägre än igår, 38.4, och jag är rätt pigg trots allt. Men det rinner i näsan också, kanske är det ohyra i min näsa iaf?

Imorgon skulle vi ju ha picknick med boxern Matilda, nu får jag inte följa med!!? Från en filt med massa mat till ensamhetsträning - hur gick det till?

Idag åkte min granne Lilly till sommarstugan. Matte hade ojjat sig över min hosta men fick lite perspektiv på tillvaron när vi mötte henne med skruvar i handleden (nyopererad efter att ha brutit den). Mitt problem blir nu att ingen egentligen hör MIG när jag blir lämnad ensam hemma, vilket tyvärr fortfarande händer..

Isolerad från hundpolarna, hosta och snuva - det borde ju räcka för att få extremt mkt fler grisöron under helgen?

Just det, höll på att glömma det roliga som vi kom fram till idag. Min hundkompis Ingo (vilken vi träffat under lätt sporadisk anledning) visade sig vara min syssling! Min morfar och hans morfar är alltså kullsyskon! Matte påstår sig ha mycket på jobbet, men tydligen är tidsprioriteringen lite annorlunda ibland? Å andra sidan fick vi gå hem väldigt sent idag, men så är det väl när man är långsam...

// Nova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback