Godkänd på "allmänlydnad II"

                                                                                   

Ikväll var det upp till bevis, kursavslutningen var ett faktum och lydnadspasset skulle köras.

1 Kvarsittande med störning - inga problem
2 Möte med hundar på naturstig - ingen risk jag skulle gå fram, de andra är ju hur stora som helst!
3 Sitta tyst i bil med störning - ja, det kan ju gå en elefant utanför, ser ju ändå inget i min kattlåda!?
4 Gå fint vid sidan eller bakom - varför inte studsa? Blev godkänd men med snäll bedömning...
5 Hantering/visitation - varför ?
6 Inkallande utan störning - ja... om ngn inte tappat 1 kg köttbullar PRECIS där matte satt ner mig hade det gått galant...
7 Inkallande med störning - ja, vi bytte gräsplätt utan köttbullar på, mkt väl genomfört!
8 Stoppkommando - ? 
9 Passivitetskontroll - trist, dötrist osv..
10 Nosaktivering - oh ja, fick leta upp matte i skogen och imponerade med mitt djungelhopp över stort dike
11 Valfritt moment (nicka) - en slags ormliknade huvudrörelse som matte inte uppskattade på utställningen?!

Matte misstänker att de var snälla i sina bedömningar, eftersom hon sällan blir riktigt nöjd överhuvudtaget.. Börjar ny kurs "tävlingslydnad 1" om drygt en vecka - då ska vi träna som aldrig förr!

// Nova
                            

Kommentarer
Postat av: Eva

Halloj du duktiga lilla tjej!
Man kan Inte vara bäst på allt, på en gång!! Eller hur? ;-)
Du ser bra trött ut nu i alla fall!
Kram,
Eva

2007-05-20 @ 22:41:58
Postat av: Skäret

Duktig vovve !
Jag ska se till att ha många köttbullar till hands när vi träffas.
G

2007-05-21 @ 17:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback