Lydnadsträning?

Ok, nu får jag kanske säga att hunden kan vara ensam hemma. Lite vaktande ibland, men inget hysteriskt skällande bara-för-att. Det bästa som finns är att få den mjuka bollen som det går att lägga godis inuti, den funkar varje gång jag ska gå.

För några månader sedan (när jag fortfarande såg mig på en lydnadsplan) investerade jag boken "Med sike på 10:an". Nu har jag gått och kastat irriterande blickar på den vid ett flertal tillfällen, och fick  jag ett infall att trotsa den studsande "lilla Ruh".

Tänkte börja med det fria följet och tog med klickern och gick ut. Tänk att om livet innehöll tillräckligt med frolic skulle Nova vara som en solstråle. På så sätt är det tacksamt att ändå träna henne, lika hungrig hela tiden. Att klicka in henne att lyfta blicken o gå vid sidan var inga problem, men vi gick inte så många steg heller iof. Kanske kan jag återskapa lite motivation genom att offentligöra mitt försök, eller så raderas inlägget snabbt och låtsas att det aldrig inträffat..

Kommentarer
Postat av: per

Jag har redan sett det!!

2008-02-25 @ 21:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback