24:e mars

                                       



                                                       

Förra helgen testade vi att lägga spår. Att sitta uppbunden och vänta tills jag lagt ett U-spår går bra, dvs tyst. Även att ta spåret går bra ... men fort. Jag försöker bromsa henne, men hon missar belöningarna som ligger i spåret och hon förstår inte heller slutet (som är en leksak med belöning än så länge). Tar jag bort selen o linan vid slutet sticker hon vidare på spåret igen, hela vägen runt (helst 3 varv). Egentligen är jag väl inte förvånad, men funderar lite på hur jag ska få henne att förstå poängen. Å andra sidan är min målsättning att hon använder huvudet uppfylld, så vi kanske fortsätter så här tills vidare.

Kommentarer
Postat av: Elise

Vilken fantastisk vårdag... så är det minsann inte denna helgen.

2008-03-24 @ 18:21:03
Postat av: Eva

TRägen vinner! Du ska se att hon kommer till det där stadiet vi så gärna vill uppnå; AHA!
;-)
Hon é en klok tjej( Nova asså)så det lossnar nog snart ska du se!
Söndagsplaner?
Kram,
Eva

2008-03-29 @ 10:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback