Lördag 15/3

Nu börjar jag förstå varför Nova vägrar gå ut när det regnar.. det är nog jag har en tendes att göra det. Imorse var det agilityträning i regn igen, och då börjar jag ifrågasätta om det här verkligen är roligt? Fullt utrustad med gummistövlar & regnkläder, ändå helt genomfrusen efter två timmar. Nova sitter med vintertäcket under pauserna o skakar som ett löv.. Inga nya hinder idag, men tunneln fick en sväng, tillräcklig förändring för en totalvägran.


Hittade en gamal bild på Billy o Elin, kunde inte motstå att lägga in den. Från att tjejen kunde greppa har hon hållit kopplet..


                                                                          


Ikväll hade Nova en försenad fetisdag, hon fick en av Gunvors mini-semlor som jag tog fram ifrån frysen. En blev över efter fikabesök, det tog 45 min med bedjande ögon innan jag gjorde henne till viljes. Vet att Gunvor hade röstat till Novas fördel..

                                                                             


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad kul att ni börjat!! Sedan när ni lärt er hindren så kan vi träna tillsammans vet jag :-D Vilken klubb blev det förresten? Vi skulle tävlat nästa vecka men Terror har gjort illa tassen, ena klon gick av längts upp mot tassen, så han hinner nog inte bli bra tills dess. Tråkigt men huvudsaken han blir bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback