Kursavslutning

Sammanfattningsvis har vi nu sommarlov, eller träningssommar - beroende på hur man ser på det. Kursen avslutades NÄSTAN ikväll. Vi ska ha en träningstävling mitten av augusti med endast vår grupp för att se hur vi ligger till för tävlande. Tanken är väldigt god, och vi ska göra ett seriöst försök (motivationen fortfarande kvar).

Status:
Platsliggande: väldigt mkt upp o ner, skaka och hoppa upp för minsta störning...
Tandvisning: om jag handgripligen håller ner baken till sittande låter hon person titta på tänderna (markerar inte)
Linförighet: välidgt korta sträckor fungerar hyfsat, släpper fokus där efter och fladdrar ut på sidan
Läggande: hon förstår men jag måste stanna själv än så länge
Inkallande: hon kör "tomte-smyg" när jag lämnar, dvs små-kryper efter när jag vänder ryggen till, sedan blixt-still när jag tittar. Osäker o vill inte att jag går långt
Ställande: samma som läggande, jag måste visa med kroppen o stanna upp, välidgt i grundfas
Apportering: troligtvis det hon är bäst på, oftast tävlingsmässigt redan i dagsläget
Hopp över hinder: samma tomte-smyg när jag lämnar som vid inkallning, annars hoppar hon bra, ingången kvar att putsa på

Vissa påstår att man kan fråga efter bord vid tandvisning, alt lyfta hunden om det inte finns, skulle bra gärna vilja vet vad som är godkänt. Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback