Föreläsning med Kenth Svartberg

Kenth hade igår en föreläsning om långsiktig belöningsträning hos Rikstens Hundsportcenter, Tullinge. Det var intressant och jag fick en hel del insikter om skilnaden mellan träning och tävling.

Belöningstillfällen måste varieras, att hunden inte vet "när" belöning kommer, för att få en hund som håller på tävling. Det gör jag inte idag, vet inte vem av oss som är i mest behov av återkommande rutiner - Nova eller jag.. Att sedan höja hundens arbete för samma belöning är också viktigt, länka ihop moment - lite samma tänk som Anne Dahlins kurs.

Desto mer fakta jag får desto svårare känns uppgiften, men samtidigt otroligt roligt! Nu väntar vi bara på en tidig vår, så träningen kan bli oftare även i praktiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback