Öland

                                     

Med ett par bra 'insider-tips' gjorde vi Trollskogen på Öland, Böda strand och Byxelkrok på ett par dagar. Regnet var hängande i luften, men det var ändå helt ok. Inte lika hundvänligt som i Danmark, men det är ju Sverige i sin helhet. Bästa tipsen Anna - tack för dem!

Det var dåligt med lydnasträning under semestern, lite danska rutor men annars obefintligt. Däremot blev det ensamhetsträning på nya platser för Nova. Jag har egentligen gett upp den delen, men gick med på att testa igen. Resultatet blev med varierande resultat, ibland kom hon yrvaket upp ifrån sängen andra gånger höll hon full orkester för omgivningen. MEN - inget hus var strimlat, inga möbler behövde ersättas så jag var extremt NÖJD! En 10 poängare på rutan är inget emot detta!

Hittade en "knöl" på svansen under semestern. Som att en kota hoppat "fel"? Osäker om den kan ha varit där innan, men hon verkar inte ha ont. Nu är jag lite nojjig över den, men ska ändå till vetrinären och avmaska henne på fredag så jag kanske kan få ett lugnande svar då.

Semester drygt en vecka till, hinner troligtvis med ett par dgr i Dalarna efter vi landat och packat om hemma i Sthlm!








Kommentarer
Postat av: Mirre o Affe

Härligt att läsa om era resor, ses väl om drygt 2 veckor för träning


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback