Humor och frimärkssamling

Tredje och hittills den sämsta tävlingen i 2:an. Troligtvis är det just nu jag ska plocka fram humorn med att träna pinscher, läste på en rasbeskrivning att den som vill tävla lydnad med sin pinscher inte gör det lätt för sig och behöver en hel del humor.

Platsliggningen var utan humor, hon låg ca 2.5 minut innan hon började pendla till sittade ett par gånger innan momentet var slut. Fick en nolla denna gång som tidigare gett 5, osäker på vad som är rätt men jag gillar en 5:a bätte. Hon vädrade och tog första bästa anledning till att resa sig, grilloset eller hästhagen - ingen aning. Sen är hon ju orolig på platsliggningen ändå, men ligger till 95% på träning utan störning numera.

Att hon sedan blev helt besatt av den kvinliga tävlingsledaren var den första anledning till humor, hon som är reserverad!? Fria följet var bättre än sist, enligt mig, men hon reagerar på när vi får gå nära hinder, koner osv. Läggadet gjorde hon inte alls idag och det blev vår andra nolla. Apporten hämtade hon, men gick snyggt och satte sig fot vid av... tävlingsledaren, fick en 5:a för det? Rutan var ut emot publiken med hundar/människor 10 meter bortom rutan, hon såg den inte ens, 3:e nollan.

Det positiva var 10:an på inkallning med ställandet som vi nollade sist! Jag gjorde ett dk men fick full pott, kändes lite felbedömt men jag gillade ändå just den poängen. Fjärren fick vi 9,5 på och där är jag är grymt nöjd.

Har ingen bra förklaring till dagens fjasko, störningen var för hög och det var en helt ny klubb. Nu är jag mer inne på att börja samla på frimärken, till sin höjd med hundmotiv. Tur att jag anmält mig på ett gäng tävlingar till så att jag inte har ngt val.

Imorgon är det även spår kurs hela dagen, hoppas på mer hjärnkapacitet hos både förare och hund tills dess.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback