Tävling utan att delta :)

                                        
Tänk att det kan vara så skönt att vara på tävling och INTE delta! Ändå var jag nervös under platsliggningen och än mer under tiden träningskompisen Anne gick sin del med Eidur (labrador). De fick äntligen ett första pris i tvåan efter ett års tävlande! Rysningar och energikick, helt klart.

Till tävlingen var i Tyresö och även jag var anmäld. Eftersom vår säsong är så gott som slut känns det meningslöst att ens försöka med ett LPII. När jag väl var där imorse vid nio tiden kändes det som ett väldigt bra beslut, mycket fuktigt och rått - Nova hade aldrig fixat platsen idag. Vi börjar sakta med säkert träna in trean och tar det väldigt lugnt med även det just nu.

Som godkänd moster behövde jag även hinna till Västerås idag för att gratta världens bästa 11-åring. Däremot missade jag Mirre o Affes (pinscher) start i trean idag, även den på Tyresö. Synd Mirre att han kom av sig, nära, nära och ruskigt frustrerande :( 










Kommentarer
Postat av: Elise

Ska snacka med Sigge om hans uppdaterande... Men jag fattar inte LkII LpII? Promenad på Torsdag kväll och reda ut det där?

Kram

2010-09-13 @ 13:14:06
Postat av: Lisa

Jag går sent i plugget på torsdag, och nu är det ju mörkt ändå tidigare..



LK=lydnadsklass (finns LKI, LKII, LKIII och elit)

LP=lydndsprovs diplom, om man fått 3 st första priser i ngn klass kan man få "titteln"



Första pris får man både i LKI & LKII om man får ihop över 160 poäng av totalt 200. Bara man får ett första pris i en klass får man starta i nästa klass = nya moment att träna in.



PS. Sigge får också tävla i LKI

2010-09-13 @ 22:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback