28 Maj

   

Efter viltspåret fick vi lite blodad tand att testa gränserna på personspåret tidigare i veckan. Nytt rekord på ca 200-300 meter där jag själv inte lagt spåret. Hon fixade det bra, kanske för att jag själv inte visste vart spåret gick och försökte lägga mig i hennes nosarbete.

Idag började vi i Hellas skogen med milspåret. Vi var tidiga ute och hon kunde springa lös så gott som hela spåret utan risk för att bli överkörd av cyklister (tydligen vaknar de senare än joggare och stav-gångs-människor).

Lydnadsträningen har även den fått sin del under eftermiddagen, med sikte på helhet och störning. Metallen är äcklig, oftast går det bra 1-2 ggr men sen bör den placeras i träningsväskan och stanna där enligt Nova.

Tanken slår mig att jag aldrig kommer våga köpa en "riktig" hund längre fram. Om denna lilla orkar en mil i löpspåret och 2 timmars lydnadsträning samma dag vet jag inte hur jag själv ska orka med ändå mera.



Kommentarer
Postat av: Karin & Ruh

Ruh är en duracellkanin han med!



Idag var vi på utställning ett par timmar, tränat agility på klubben och sedan gick vi en prommis då han fick vara lös. Efter en rolig (not...) jakt på en fågel gick vi till bilen.



I bilen sitter sedan Ruh helt klarvaken och tittar sig ivrigt omkring "VAD händer NU då matte?"



Men nej, matte hade inte mer att ge för den dagen.

2011-05-29 @ 00:11:52
Postat av: Anne Boston&Zenji

WOW!!! vilket bra kort...ja hon är en stor hund i en liten förpackning.Tack för all hjälp du ger mig i träningen.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback