11 sept

   

Nu är det vilosäsong på lydnadsträningen. Känns som det var evigheter sedan och igår testade vi ett lydnadspass, och hon kom ihåg :) Kanske var hon till och med lite mer taggad än sist.

Spår har vi kört en del, personspår med pinnar. Nu börjar hastigheten i spåret gå lite över styr, linan bränner bra i händerna. Kanske ska jag dämpa belöningen på pinnarna ett tag, motivationen är det inget problem med.

Förra veckan drog höstterminen igång för min egen del, pulsen på max, stressad dygnet runt.. känns skönt att det här ska vara min sista termin att träna överlevnad på. Troligtivs blir det en till hund sedan, vilken ras pendlar efter dagsformen. Den ska ha längre träningsäsong än maj-augusti, så det blir inte en till dp.

Just nu slår regnet mot fönstret, Nova har borrat ner sig i korgen så långt ner under filten som möjligt och hoppas vi glömt sista kvällsrundan runt huset...

Kommentarer
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Ruh går längst bak i kopplet och ser ytterst miserabel ut, dagar som dessa!

Postat av: Catrine o Milly

Spännande att se vilken nästa ras blir! Jag går också med ständiga funderingar på det ämnet. Är så rädd att skaffa "fel" så det kanske aldrig blir nån :) Hade varit kul att veta hur du tänker när det gäller ny ras!? Många som tränar och tävlar med pinscher skaffar ju någon typ av vallhund som nr 2. De envisa små råttjägarna är ju visserligen jobbiga emellanåt, men den underbart knäppa personligheten och charmen är nog svår att hitta nån annanstans.. Mycket som ska stämma!!

2011-09-13 @ 13:30:23
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Anne Boston&Zenji

Undrade just hur det går för dig mitt i allt pluggande. Hör av dig om träning framöver. Kul att spåret funkar;)).

Kram

2011-09-15 @ 11:52:32
URL: http://www.hundkurserna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback