3 Sept

   

Sommaren försvann snabbt i år, nu börjar det bli rått och fuktigt på kvällarna. Sommaren kommer stundvis tillbaka så vi hoppas på fler sånna dagar ett tag till. Den tävlingsintensiva perioden är över och till veckan börjar jag själv studierna parallellt med jobbet igen. Förhoppningsvis sista terminen, det är bara att bita ihop.

Personspåret har jag tagit upp igen i brist av viltspårsdommare. Nu jobbar jag på att få in värdet av pinnarna så att hon inte bara går över dem. Hon lär sig snabbt, men spåret drar lite väl mycket just nu - pinnar tar bara onödig tid :)

Provade budföring med bra resultat idag, däremot var mottagaren en hon känner igen - så det kan vara problem vid okända stora människor.  

Platsliggningen ser jag på lite längre sikt, ökar störning när jag är synlig och tränar det blandat med långa transporter.


Kommentarer
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Snart är det dags med dubbla overaller å köldkramp i tassarna. Oh joy! Ruh är lyckligt ovetandes där han snusar under täcker i tryggt förvar. =)

Postat av: Lisa

Ja, det är kort dp-säsong. Men det går lite bättre för varje vinter att träna, men det känns lättare att träna redan inlärda moment än att försöka lära nytt just i kyla.

2011-09-04 @ 10:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback