2012-07-08

  

Två plastmuggar och några makaroner = framförgående

Muggarna placeras med 40 meters avstånd och med tanken att de ska vara synliga. Toppar muggen med en makaron, sen är det bara att vandra där emellan. Fotgående några meter för att växla ut till full koppellängd framför vid kommando. Jag varierar mellan att släppa henne till belöningen under sträckan och att ställa henne en meter innan. Förutom att hon ibland föredrar att gå på hermelin-stuket (bakbenen) hela sträckan känns det som vi är på rätt väg.

Ett ofantligt tråkigt moment att träna, men ett bra alternativ när gräset är för blött eller luften för kylig.

 




Kommentarer
Postat av: Karin

Agility hörde jag där mellan "framförgående" och "jätte tråkigt att lära in". :P

Postat av: Lisa

Jo, vi testade lite status på det i helgen. Hon kan de flesta hinder men anser att det är onödigt att jag bestämmer i vilken ordning de ska tas.."fri-hoppning" passar henne bäst.



Däremot känns det som det kan vara fel gren just nu med tanke på ryggen :)

2012-07-09 @ 09:03:34
Postat av: Karin Schylberg

Ja å tänk jag hörde freestyle.......gå på bakbenen och så mellan framförgående och jättetråkigt......

Är faktiskt en jättebra gren för hundar som har problem.....allsidig träning och anpassningsbar till max. Och du vet att jag gärna ger gratislektioner till dig Lisa! ;D

2012-07-11 @ 22:42:00
URL: http://www.bostonbrudarns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback