2012-07-31

   

Semestermorgon i Dalarna och jag vaknar 07.30, solen skiner och överallt är det tyst i skogen. Bara fågelsången bryter tystanden. Hela landskapet och alla två-benta såg ut att sova så jag bestämmer mig för att smyga ut för en långpromenad för att jag ska vakna till. Precis när jag står mitt emellan nattutstyrsel och shortsen studsar Nova till dörren och tar sig ur stugan. Under de minutrar det tar innan jag hinner få på mig kläder har dvärgen tagit 14 varv runt de två stugor som finns på tomten under ihållande skall, troligtvis i ren lycka för att hennes ljud så brutalt bryter den fina tystanden.

Därefter var definitivt alla vakna, även jag.

Undrar om livet med "lugn hund" i längden skulle kännas långtråkigt efter en dp.




Kommentarer
Postat av: Karin

Haha beror nog på vilken dvärgpinscher man har! Min skulle inte lyfta en tass öevr sängkanten förrän matte var helt påklädd och UPPENBARRLIGEN var redo för promenad.

Postat av: Lisa

Självklart, det finns "lugnare" varianter av dp.. men troligtvis skulle jag format om även en lugn dp till "skruvad" efter en tid. Det finns viss självinsikt till att se min egen roll i det hela.



Vi är lite väl lika, minimal stadga och maximal envishet.



2012-08-01 @ 17:53:03
Postat av: Elise

Haha! Var får de alla såna där konstiga ryck ifrån.

Jag får äta frukost och sen snällt vänta till min behagar att stiga upp... Eller köra korvtricket, vifta en korvbit ovanför täcket.

2012-08-09 @ 01:09:36
URL: http://siggep.blogspot.com
Postat av: Lisa

En liten detalj är att hennes bästa mat-tant bor i huset intill, troligtvis tyckte Nova det var hög tid för frukost.



Vår bästa granne i Sthlm och bed-and-breakfast husmor i Dalarna, Nova skulle lätt stannat kvar.

2012-08-10 @ 10:34:07
Postat av: Paulina

Åh vilken fin bild :) Min dp däremot är extremt morgontrött, han skulle aldrig drömma om att gå ut före mig...

2012-08-12 @ 11:07:14
URL: http://pingurummel.wordpress.com
Postat av: Catrine o Twix

Haha! :)

2012-08-16 @ 20:58:11
URL: http://full-fart.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback