2012-06-05

Lydnadstävling på Botkyrka BK
In i det längsta var jag osäker på om jag skulle starta, regnskurar och 14 grader varmt. Åkte till slut dit och vädret var bättre en bit ifrån Sthlm så det blev start i trean.

Sittande i grupp - 10 p

Platsliggning - 5 p, bästa möjliga förutsättnignar, men hon reser sig till sittande efter halvtid

FF - 7 p, lite störd av domare och skrivare

Sättande - 8 p, äntligen, avdrag för halvhalt men nöjd med poängen

Inkallning m ställande - 10 p, vi har legat i hårdträning på det momentet vilket gav resultat :)

Rutan - 0 p, full fart in men blockerar sig med nosningar och lägger sig aldrig

Apportering / hopp hinder - 9,5 p, avdrag på avslutet

Apportering metall - 6,5 p, tveksamt gripande och långsam in

Vittring - 5 p, testar en plocke-pinn-variant och underhåller sig så gott hon kan

Fjärr - 5 p, myggorna anfaller och en och annan får betala med sitt liv..

Helhet - 7,5 p

Summa av dagens insats: 201 p

Slår vårt personbästa i momenten "inkallning med ställande" & "apportering med hopp".

Känns som minnet tar slut i hennes lilla huvud, när jag tränar upp ett moment faller ett annat ur. Samtidigt växlar nollorna mellan momenten och jag väljer att inte hänga upp mig på dem. Finputsa och träna vidare helt enkelt :)

Tacksam att samarbetet var tillbaka idag och jag upplever henne tycka det är roligt - det är huvudsaken!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ni är så duktiga! Jag är imponerad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback