2012-06-13

   

Den 11:e tävlingen i trean slutade på ett nytt personbästa (239 p) och vår första tävling i trean utan någon nolla!

Sittande i grupp: 9
Platsliggning: 10
FF: 6
Sättande: 7,5
Inkallning m ställande: 7
Sändande till rutan: 7
Apportering o hopp över hinder: 8,5
Metallapportering: 8
Vittring: 8
Fjärr: 6,5
Helhet: 6

Även om det inte blir första pris (poäng över 256) på tävlingar kommer jag alltid hem med någon ny erfarenhet. Hur jag ska förbereda henne, få med henne mellan momenten, värma upp henne osv. Sen känns det lite hopplöst när hon vid 16 grader varmt en junikväll tycker det är för äckligt väder att sitta och ligga. Innan gruppmomenten joggade vi någon km så hon ändå var så pass uppvärmd hon kunde vara - det gick vägen trots allt.

Idag fick hon mat innan tävling för att unvika låsningar för godisnosningar i tex rutan, men då tappade jag en del uppmärksamhet i fria följet. Hårfin balansgång som ger mig gråa hår att försöka lösa :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback