2012-05-26

   

Nyligen fick jag lära mig vad som menas begreppet "blogg-hund", det är en hund som bara har framgångar. Tyvärr är jag lite sent ute att leva upp till det så jag fortsätter som vanligt :)

Idag startade vi utomhus säsongen för lydnadstävlingar genom att tävla i lydnadsklass III på Haninge BK. Det höll inte denna gången (heller) men det hon gjorde var med samarbetsvilja och motivation! Man kan resonera på olika sätt, nära eller långt ifrån, men hade en bra attityd och utförde tävlingen snyggt och prydligt även under transporterna.

Poängen blev 228 och det är vårt första 2:a pris! 

Sittande i grupp - 10
Platsliggning - 5 (reser sig o lägger sig igen)
Fritt följ - 8
Sättande - 0 (även fast det tar emot kan man säga förarfel..)
Inkallning m ställande - 6 (det är ju det där att lyssna och inte springa..)
Sändande m lägg o inkalln (rutan) - 8,5 (segt in, vi har inte tränat i ett hav av maskrosor)
Apportering o hopp över hinder - 7 (tugg och snett sättande)
Apportering metall - 10 (eg ingen fullpoängare, men vi tar tacksamt emot poäng)
Vittringsprov o apport - 7 (tugg)
Fjärrdirigering - 9 (ett dubbelkommando)
Helhetsintryck - 9

Vi slog tre personbästa poäng, FF, rutan och metallen och jag är så här i efterhand väldigt nöjd med hennes insats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback