2012-09-23

    
 
Onsdagsträningen har nu flyttat inomhus. En hund tränar i taget och Nova håller koll..
 
    
 
tills hon får något över huvudet. Vi får höra att vi har diva-later, och det kan nog stämma. En lugn hund ger en lugn matte, och då får hon gärna låna min träningsväst.
 
I helgen var vi hundvakt och de skulle vara hemma ensamma 6 timmar. Simpelt kan tyckas, men Nova har en tendens att vilja dra igång vaktandet när hon har "back-up" hemma. Det var ett tag sedan jag sist kollade av utbudet på antiskall-halsband och till min lycka hittade jag ett liten smidig variant för hundar från 2,7 kg. Tidigare tycker jag inte de fungerat på Nova eftersom de inte passat hennes hals, men nu hade Petsafe lyckats. Hundarna delades med kompostgaller och Nova fick sin godisrutin för att klara av själva lämnandet. 
 
Under kvällen ringde de en gång (ja, min trådlösa hemtelefon ringer upp min mobil vid ljud) men när jag lyssnade av mobilsvar var det endast radion jag hörde - hon hade tystnat innan telefonen hann koppla. 1-0 till mig denna gång.
 
Jag är inte för användandet av antiskall som första lösningsalternativ, men jag har provat det mesta och i det här fallet fungerar det, för närvarande. Jag har även testat en ultraljudsvariant som inte satt på Nova, men den skrämde henne mer och gav nästan motsatt effekt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Coolt att du vågade lämna henne med sällskap! Ensamträning av pinne är inte enkelt! Jag är sjukt tacksam över att Ruh håller klaffen hemma om dagarna när han har Nanny. Fy satan vilken kamp.

Postat av: Lisa

Extra modigt kanske när det var DP x 2 :)

När jag väl ska lämna min hund så länge är jag själv helt slut innan jag kommer iväg, dvs det var en del promenadtid på dagen innan...

Att sedan dela på dem så det inte blir jakt till dörren om det låter i trapphuset kan ha underlättat. Radio x 2 på hyfsat hög volym, bokstavligen stereo.

Envis vinner?

2012-09-24 @ 12:25:13
Postat av: Catrine o Twix

Fräckt med hemtelefon som ringer upp mobil vid ljud!!! Hur f*n funkar det..!?

2012-09-27 @ 19:35:58
URL: http://full-fart.weebly.com
Postat av: Lisa

Trådlöstelefon som har en baby-watch-funktion som ringer en extern mobil. Fungerar perfekt vid skall men reagerar inte på radion.

2012-09-28 @ 20:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback